آکادمی قطعی اینترنت

ایران در خاموشی
ایران در خاموشی

انجمن حمایتگری در خرداد ماه امسال آکادمی قطعی اینترنت را راه انداخت. این آکادمی شامل ۱۰ دوره است که به ۸ زبان مختلف از جمله فارسی عرضه می‌شود. شرکت در این دوره‌ها رایگان است. دوره‌ها را پیشروهای این صنعت برای فعالان اجتماعی، روزنامه‌نگاران و به طور کل هر کس که تحت تاثیر قطعی اینترنت قرار می‌گیرد طراحی می‌کنند.

 

تا امروز دو دوره از این آکادمی راه‌اندازی شده‌ است. اولین دوره «مستندسازی موارد نقض حقوق بشر در زمان قطع اینترنت» نام دارد که با همکاری ویتنس (WITNESS) تهیه شده است. این دوره به شما آموزش می‌دهد که چطور در زمان قطع اینترنت موارد نقض حقوق بشر را به شکلی امن و موثر، مستند سازی کنید. این دوره برای کنش‌گران مردمی تهیه شده است و توصیه‌هایی کاربردی ارائه می‌دهد که برای افراد و یا سازمان‌های کوچک با منابع محدود قابل استفاده باشد.

 

دومین دوره که با همکاری «رصدخانه آزاد دخالت در شبکه» (OONI) تهیه شده «ارزیابی سانسور اینترنتی از طریق ابزارهای OONI و داده باز» نام دارد. در این دوره یاد می‌گیرید که چگونه سانسور اینترنتی را با استفاده از ابزارهای OONI اندازه‌گیری کنید. همچنین درباره نحوه دسترسی به داده‌های OONI در مورد سانسور اینترنتی در سراسر جهان و چگونگی تفسیر این داده‌ها خواهید آموخت. در این پست وبلاگ گفتگویی داشتیم با ماریا  زاینو تا به ما بگوید دقیقا در این دوره چه می‌آموزیم.

 

دوره‌های انجمن حمایتگری همه رایگان هستند و کافی است برای شرکت در این دوره‌های یک حساب کاربری درست کرده و در دوره‌ها ثبت‌نام کنید. پس از پایان دوره، مدرک پایان دوره نیز برای شما صادر خواهد شد.

به اشتراک بگذارید