راهنمای استفاده از ابزار خاموشی- شماره پنج- لنترن

ایران در خاموشی
ایران در خاموشی

 

لنترن چیست؟

 

لنترن ابزاری برای دور زدن سانسور است که بر روی سیستم‌عامل‌های Mac، Windows، Linux، Android و iOS قابل استفاده است؛ این اپلیکیشن، دسترسی سریع، معتبر و امن را به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های سانسورشده امکان‌پذیر می‌کند.

در یک دهه اخیر که اپلیکیشن لنترن شروع به فعالیت کرده است، بیش از ۱۵۰ میلیون بار در سراسر دنیا دانلود شده است. تیم لنترن در طول این سال‌ها به اتکای دانش، تجربه خود و سرسختی تداوم مسیر سانسورچیان، همواره پشتیبان کنار زدن سد سانسور دیجیتال بوده است. رسالت لنترن بر مبنای ممکن‌کردن دسترسی خصوصی، سریع، قابل اعتماد و امن تعریف شده است تا افراد، صرف‌نظر از محل سکونت خود در این سیاره بتوانند آزادانه به اطلاعات دسترسی داشته باشند. 

چه چیزی لنترن را متمایز می‌کند؟

لنترن ، اغلب برای راحتی و هنگام ترجمه فیلترشکن نامیده می‌شود اما روش‌های عملکرد آن پیچیدگی بسیار بیشتری دارد. فیلترشکن‌ها از پروتکل‌های استاندارد و زیرساخت سرور استفاده می‌کنند تا ترافیک وب‌سایت نمایان خود برای ناظران شبکه را پردازش کنند. این کار شناسایی و مسدود کردن اتصال‌ها را برای سانسورچی‌ها نسبتاً آسان می‌سازد. لنترن از طیف وسیعی از تکنیک‌ها و پروتکل‌ها استفاده می‌کند تا شناسایی و مسدود نشود و اتصالی بدون قطعی داشته باشد.

 حریم خصوصی و امنیت لنترن

لنترن ترافیکی را که به سرور خود ارسال می‌کند رمزگذاری می‌کند تا از داده‌ها و حریم خصوصی شما محافظت کند. لنترن دو حالت دارد. به‌طور پیش‌فرض، تنها در صورتی ترافیک را از طریق سرورهای لنترن ارسال می‌کند که آن ترافیک سانسور شده باشد، در حالی که سایر ترافیک‌ها را مستقیماً ارسال می‌کند. با این حال، اگر “پراکسی همه” را در تنظیمات لنترن انتخاب کنید، لنترن تمام ترافیک شما را از طریق سرورهای خودارسال می‌کند.

وقتی کاربران برای اهداف عیب‌یابی و تجزیه‌وتحلیل به طور ناشناس در برنامه‌ها و وب‌سایت این برنامه، بازخوردشان را به اشتراک می‌گذارند، لنترن اطلاعات عیب‌یابی را جمع‌آوری می‌کند تا تجربه کاربری بهتری به شما ارائه دهد، اما این اطلاعات را بیشتر از ضرورت نگه نمی‌دارد. اگر ارسال داده‌های استفاده و عیب‌یابی به لنترن را انتخاب کنید، این داده‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد، به آن‌ها نمی‌فروشد یا کرایه نمی‌دهد و به گفته‌ی توسعه‌دهندگان این برنامه، از این داده‌ها جز برای بهبود سرویس‌های لنترنبرای کاربران استفاده نمی‌شود. تنظیمات لنترن به شما اجازه می‌دهد این مورد را مطابق با اولویت‌های شخصی‌تان پیکربندی کنید.

از کجا لنترن را دانلود کنیم؟

شما می‌توانید لنترن را از طریق گوگل‌پلی و یا اپل‌استور دانلود کنید. 

یکی دیگر از راه‌ها ارسال یک ایمیل خالی به آدرس زیر است تا همراه با لینک‌های دانلود، دستورالعمل نصب به زبان فارسی را هم دریافت کنید. irandownloads@getlantern.org

شما در عین حال می‌توانید از طریق وبسایت گیت‌هاب به دانلود نسخه ثابت لنترن درسترسی پیدا کنید. 

چگونه از لنترن استفاده کنیم؟

استفاده از لنترن بسیار ساده است. اینجا و برای نمونه راهنمای تصویری استفاده از این ابزار بر روی سیستم‌عامل اندروید را با هم مرور می‌کنیم.

 

1-پس از نصب کافی است دکمه میانی را فشار دهید.

2-دستگاه از شما می‌پرسد که آیا به لنترن برای نظارت و برقراری ارتباط خود اطمینان دارید؟

گزینه OK را انتخاب کنید.

 

 

3-چراغ وسط روشن و ارتباط بدون سانسور برقرار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید